Monday 14 October 2013

Present Simple, Present Continuous zastosowanie

Witajcie kochani dzisiaj coś o czasach.

Osobiście czasów nie lubię i nie znam dobrego sposobu na naukę ich. Mam z nimi tego typu problem, że nie bardzo umiejętnie posługuję się nimi w życiu codziennym. Z tego co wyczytałam, usłyszałam większość ludzi tak ma. Każdy z osobna zna dobrze, ale wszystko razem to misz masz. Ja również nie zwracam uwagi na nazwy więc jak ktoś mi się zapyta o jakiś konkretny mogę pomylić nazwę z innym i źle wytłumaczyć. Dlatego też tutaj mam małą ściągę aby się przypadkiem nie pomylić. No więc zaczynamy


Present Simple

Chyba najprostszy i jeden z pierwszych jaki uczymy się w szkołach. Używamy go omawiając wszelakie prawdy życiowe (she lives in the city center), stałe zasady i reguły (it rains a lot in July), nawyki, cechy charakteru , czynności wg ustalonego harmonogramu.
Musicie mi przyznać rację dosyć proste? Lubię ten czas również dlatego, że konstrukcja zdania jest śmiesznie prosta.

Nie będę jednak o konstrukcji pisać w tej notatce chcę jedynie pokazać co z czym się je.

Present Continuous

Drugi szkolny czas dla mnie bardzo prosty i zrozumiały. Używamy gdy mówimy o czynnościach, które są tu i teraz. Ciężko tutaj tego nie zapamiętać i nie używać poprawnie. Osoby zaczynające naukę zapewne wciąż uważają, że angielski jest taki prosty. Present Con. używamy również gdy mówimy o czynnościach mających miejsce w określonym czasie np: people are buying more cars these day. Czynności zaplanowane na bardzo bliską przyszłość np: Tom's dad is arriving this afternoon.

Porównanie
Myślę, że widzimy różnicę w używaniu tych dwóch czasów i nie muszę pokazywać różnic. To wciąż bułka z masłem i aż miło się uczyć.

Chciałam opisać wszystko, ale już mi się nie chce więc zapowiadam porównanie Present Perfect Con. z Present Perfect. Postaram się opisać znacznie bardziej interesująco i może nawet narysuję wykresy by wszystko było bardziej przejrzyście.


No comments:

Post a Comment